• Facebook
  • Instagram

Aktualności


Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 13 lutego 2026 t. (sygn. akt III FSK 1354/24) dotyczący opodatkowania podatkiem od nieruchomości pomieszczeń zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w budynku mieszkalnym.

6 X 2026, 14:14:00

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 13 lutego 2026 r. III FSK 1354/24
Opodatkowanie zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej pomieszczeń w budynku mieszkalnym
TEZA aktualna
Z ustaleń wynika, że skarżący są właścicielami nie-
ruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym (kamienica)
i prowadzą własne działalności gospodarcze, przy czym sporna
nieruchomość nie jest wpisana do ewidencji środków trwałych
prowadzonej działalności i nie jest amortyzowana. Część
znajdujących się w kamienicy lokali była w spornym okresie
wynajmowana osobom prawnym lub osobom fizycznym
prowadzącym działalność gospodarczą. W tych okolicznoś-
ciach faktycznych prawidłowo stwierdzono, że przedmiotowe
lokale mieszkalne związane są z prowadzoną działalnością.
gospodarczą.
TEZA aktualna
Lokale wynajmowane w budynkach mieszkalnych na rzecz
podmiotów gospodarczych do najmu krótkoterminowego są
opodatkowane stawką dla nieruchomości zajętych na działal-
ność gospodarczą, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy z 12
stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych -dalej u.p.o.l.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. OK, rozumiem