1. Klauzula dla korzystających z zasobów mieszkaniowych Gnieźnieńskiej SM

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

SPORZĄDZONA CELEM ZAPEWNIENIA RZETELNOŚCI I PRZEJRZYSTOŚCI PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH MIESZKAŃCÓW ZASOBÓW GNIEŹNIEŃSKIEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ

Działając na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy o zasadach na jakich przetwarza się Twoje dane osobowe w naszej spółdzielni:

1. Administratorem Twoich danych osobowych jest:

Gnieźnieńska Spółdzielnia Mieszkaniowa z siedzibą w Gnieźnie przy ul. Budowlanych 2,
kod pocztowy 62-200 Gniezno, z którym można skontaktować się na nr telefonu: (61)426-54-25 lub e-mail: sekretariat@sm-gniezno.pl

Spółdzielnia zarejestrowana jest w Sądzie Rejonowym w Poznaniu Wydział XXI Gospodarczego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000043240, NIP: 784-000-028-26, REGON: 000488540, kapitał zakładowy 89.839.577,01, zwana dalej „Spółdzielnią”.

2. W Spółdzielni wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych Osobowych, z którym można skontaktować się:

- listownie, kierując korespondencję na adres:
Inspektor Ochrony Danych Osobowych
ul. Budowlanych 2, 62-200 Gniezno,
- telefonicznie 61426 54 25 wew.119,
- e-mailowo na adres: iod@sm-gniezno.pl

3. Celem przetwarzania danych osobowych jest:

 

zaspakajanie potrzeb mieszkaniowych i innych potrzeb członków spółdzielni oraz ich rodzin przez dostarczanie samodzielnych lokali mieszkalnych, domów jednorodzinnych
lub lokali o innym przeznaczeniu, a także zarządzanie nieruchomościami stanowiącymi mienie spółdzielni lub mienie jej członków.

 

4. Podstawa prawna przetwarzania danych:

- art.6 ust.1 lit. c RODO - wypełnienie obowiązku prawnego, wynikającego
z przepisu prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności w związku
z Ustawą z dnia 16 września 1982r. Prawo Spółdzielcze, ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o spółdzielniach mieszkaniowych lub wewnętrznych regulacji prawnych, ciążących na administratorze danych.

art.6 ust.1 lit. b RODO - zawarcie i wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, tak aby realizować prawa i obowiązki w niej wyrażone, w tym świadczenie usług w możliwie jak najbardziej satysfakcjonujący interesariuszy sposób.

 

 - art.6 ust.1 lit. f RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających
z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią w szczególności:

· zapewnienia rzetelnej obsługi interesariuszy i wysokiej jakości świadczonych usług,

· w wewnętrznych celach administracyjnych,

· w celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony mienia,

· w celu dochodzenia roszczeń w związku działalnością Spółdzielni,

· w celu analizowania danych na potrzeby usprawnienia świadczenia usług.

 

- art.6 ust.1 lit. a RODO w innych celach, jeśli interesariusz wyrazi na to zgodę.

 

5. Źródło pozyskania danych osobowych:

· od osoby od której pochodzą – interesariuszy,

· od podmiotów realizujących ustawowe obowiązki wynikające z powszechnie obowiązującego prawa

6. Udostępnienie danych osobowych

Dane interesariuszy mogą być przez nas udostępniane podmiotom i organom, którym jesteśmy zobowiązani lub upoważnieni udostępnić na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom oraz organom uprawnionym do otrzymania od Spółdzielni danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa np. sąd, prokuratura, policja, notariusz, rzeczoznawca, urząd skarbowy.

Odbiorcami Twoich danych osobowych są pracownicy spółdzielni realizujący zadania
i obowiązki oraz mogą nimi być podmioty, którym zlecono usługi w ramach prowadzonej przez nas działalności z którymi zawarliśmy umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych
w związku z realizacją usług na rzecz Administratora danych np. firmie obsługującej systemy informatyczne, firmie dokonującej odczytów podzielników ciepła, wodomierzy, dostarczania korespondencji mieszkańcom zasobów spółdzielni etc.

7. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego

Spółdzielnia nie przekazuje danych osobowych interesariuszy do państwa trzeciego
lub organizacji międzynarodowych.

8. Okres przechowywania danych osobowych

Spółdzielnia przechowuje dane osobowe interesariuszy na czas:

· obowiązywania umów, realizacji zadań, pełnomocnictw, a po ich zakończeniu zgodnie z przepisami obowiązującego prawa,

· wieczyście w celach dowodowych i wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora danych.

 

9. Prawa przysługujące interesariuszom:

  • prawo dostępu do danych osobowych, dotyczących osoby, której dane dotyczą,
  • prawo do sprostowania danych osobowych,
  • prawo usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  • prawo do przenoszenia danych do innego administratora,
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • prawo do cofnięcia zgody w przypadku, gdy Spółdzielnia będzie przetwarzała dane osobowe interesariusza w oparciu o zgodę,

· prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy interesariusz uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

10. Wymóg podania danych

Podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji celów związanych
z zaspokojeniem potrzeb mieszkaniowych i innych potrzeb interesariuszy,
w szczególności:

  • rozpatrzenia wniosku, a konsekwencją odmowy podania danych osobowych będzie brak możliwości jego rozpatrzenia,
  • zawarcia i wykonania umowy zawartej ze Spółdzielnią, a konsekwencją odmowy podania danych osobowych będzie brak możliwości realizacji umowy zawartej ze Spółdzielnią,
  • świadczenia usług przez Spółdzielnię, a konsekwencją odmowy podania danych osobowych będzie brak świadczenia usług przez Spółdzielnię,
  • rozpatrzenia skargi, a konsekwencją odmowy podania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia skargi,
  • otrzymywania powiadomień i informacji, dotyczących realizacji celów lub usług świadczonych przez Spółdzielnię i inne podmioty działające na jej rzecz,
    a konsekwencją odmowy podania danych osobowych jest brak możliwości otrzymywania powiadomień i informacji.

11. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Spółdzielnia nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany,
w tym profilowany.


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. OK, rozumiem