W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. OK, rozumiem
1 października 2020 r., Imieniny: Danuty, Remigiusza, Romana
Aktualności

wróć

Procedury związane z likwidacją lub wymianą grzejników w mieszkaniu

17 VIII 2020, 15:21:00


I. Wystąpienie do Spółdzielni z wnioskiem o wydanie zgody na likwidację lub wymianę grzejnika.

Odpowiedni druk można pobrać na stronie internetowej Spółdzielni w zakładce „druki do pobrania”. Wniosek można wysłać również drogą mailową a zamieszczone w nim pełne dane teleadresowe przyśpieszą udzielenie odpowiedzi. W złożonym dokumencie należy również podać dane osobowe i numer telefonu zatrudnionego fachowca, posiadającego uprawnienia eksploatacyjne pozwalające na samodzielną wymianę lub likwidację grzejnika.

II. Zgoda Spółdzielni Mieszkaniowej (z załączoną fakturą)

pozwala na wykonanie prac wyłącznie po zakończeniu sezonu grzewczego, zawiera dodatkowe informacje techniczne oraz wskazuje osoby do kontaktu ze strony Spółdzielni. Przeprowadzenie wymiany lub likwidacji grzejnika w czasie trwania sezonu grzewczego jest możliwe wyłącznie w uzasadnionych przypadkach i wiąże się z podwojeniem opłat wynikających z procedur. Uwaga: zgodnie ze Znowelizowaną Ustawą o Spółdzielniach Mieszkaniowych oraz Regulaminem Spółdzielni instalacja CO w budynku stanowi własność wspólną, za którą odpowiada zarządca nieruchomości. Z tej odpowiedzialności zostają wyłączone części instalacji zmienione lub przebudowane we własnym zakresie przez właściciela lokalu (najczęściej z powodów estetycznych). W związku z tym Spółdzielnia nie będzie odpowiadać za ewentualne wady ukryte wymienianych grzejników, jak również związane z tym szkody zalaniowe lub zakłócenia w działaniu instalacji CO spowodowane błędami ich montażu.

III. Przeprowadzenie prac instalacyjnych-

Przed przystąpieniem do właściwych robót należy przedstawić potwierdzenie uregulowania należności wynikającej z otrzymanej faktury i uzgodnić w Dziale Zarządzania Zasobami Spółdzielni termin zrzutu wody z części instalacji grzewczej. Zaplanowane prace należy wykonać w ciągu jednego dnia. W celu uniknięcia dodatkowych zmian i korekt w programie rozliczeniowym (co wiąże się z dodatkowymi kosztami), przy wymianie grzejników należy zachować moc grzewczą zbliżoną do mocy poprzednich zestawów. Po zgłoszeniu zakończenia prac służby techniczne Spółdzielni ponownie uzupełnią poziom wody w instalacji, co pozwoli na sprawdzenie szczelności nowych grzejników i ich podłączeń.

IV. Wymiana podzielnika kosztów

Uwaga: nie dopuszcza się samodzielnego demontażu podzielników ze starych zestawów grzejnikowych (konsekwencje finansowe!). W celu wymiany podzielnika należy skontaktować się z Działem Zarządzania Zasobami Spółdzielni przy ul. Paczkowskiego 8-12, który przekaże zgłoszenie firmie rozliczeniowej „Uniqa”. Przedstawiciel firmy nawiąże kontakt telefoniczny i uzgodni z właścicielem mieszkania dogodny dla niego termin przełożenia lub wymiany podzielnika.