K O M U N I K A T
Gnieźnieńska Spółdzielnia Mieszkaniowa informuje, że po 15 lipca br. rozpoczną się w naszych zasobach coroczne przeglądy systemów kominowych oraz kontrole stanu technicznego mieszkaniowych instalacji gazowych. W związku z zagrożeniami wynikającymi z aktualnej sytuacji epidemiologicznej i koniecznej w tym czasie obecności w mieszkaniu wyznaczonych do przeglądu służb technicznych, zwracamy się do mieszkańców z prośbą o stosowanie się do zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego poprzez:
1. przewietrzenie mieszkania bezpośrednio przed przybyciem osoby prowadzącej przegląd instalacji gazowej lub przedstawiciela zakładu kominiarskiego.
2. zdezynfekowanie klamek drzwiowych drzwi wejściowych i wewnętrznych przed wejściem służb technicznych.
3. przestrzeganie zasad dystansu w pomieszczeniu w którym prowadzona jest kontrola (1,5 – 2m między osobami).
4. przejście domowników do pomieszczenia w którym nie będzie prowadzona kontrola.
5. zastosowanie środków ochrony osobistej tj. osłony nosa i ust oraz jednorazowych rękawic (lub dezynfekcji rąk).
6. nie korzystanie z telefonu komórkowego w czasie kontroli.
7. potwierdzenie odbioru protokołu z przeglądu własnym długopisem.
Uwaga: przypominamy, że przeprowadzenie corocznego przeglądu systemu kominowego i instalacji gazowej jest obowiązkiem wynikającym z Ustawy. Szczegółowe informacje o terminach prowadzenia przeglądów będą umieszczane wyprzedzająco na tablicach ogłoszeniowych w budynkach. W przypadku nieobecności właściciela w dniu kontroli zostanie podany nowy termin przeglądu. W razie dwukrotnej nieobecności zgodnie z Regulaminem Spółdzielni właściciel jest mieszkania jest zobowiązany do wykonania badań we własnym zakresie i na własny koszt oraz dostarczenie wymaganych protokołów do Działu Zarządzania Zasobami Spółdzielni nie później niż 1 miesiąc po drugim terminie przeglądu. W mieszkaniach w których eksploatowane są gazowe przepływowe podgrzewacze wody właściciel ma obowiązek przedstawienia prowadzącemu przegląd dokumentu potwierdzającego wykonanie corocznej kontroli serwisowej urządzenia. W przypadku braku tego dokumentu prowadzący przegląd odłączy dopływ gazu do podgrzewacza i sporządzi w tej sprawie odrębny protokół. Ponowne uruchomienie urządzenia może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez właściciela mieszkania dokumentu serwisowego w Dziale Zarządzania Zasobami Spółdzielni. W razie niedostarczenia w ciągu 7 dni dokumentu serwisowego lub protokołów z przeglądu kominiarskiego i gazowego, jako zarządca budynku poinformujemy o sprawie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz zwrócimy się do dostawcy paliwa gazowego z wnioskiem o trwałe odcięcie dopływu gazu do mieszkania.