20 kwietnia 2024 r., Imieniny: Agnieszki, Czesława, Amalii
Aktualności
wróć
Opinia niezależnego Biegłego Rewidenta Dla Walnego Zgromadzenia, Rady Nadzorczej i Zarządu Gnieźnieńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej

Opinia niezależnego Biegłego Rewidenta Dla Walnego Zgromadzenia, Rady Nadzorczej i Zarządu Gnieźnieńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej

8 IV 2014, 11:45:00


Przeprowadziliśmy badanie załączonego sprawozdania finansowego jednostki Gnieźnieńska Spółdzielnia Mieszkaniowa z siedzibą w 62-200 Gniezno, ul. Budowlanych 2, na które składa się:

· wprowadzenie do sprawozdania finansowego;

· bilans sporządzony na dzień 31.12.2013r. , który po stronie aktywów i pasywów zamyka się sumą: 121814454,33zł;

· rachunek zysków i strat za rok obrotowy od 01.01.2013r. do 31.12.2013r. wykazujący zysk netto w wysokości: 1446097,05 zł;

· zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym za rok obrotowy od 01.01.2013r. do 31.12.2013r. wykazujące zmniejszenie kapitału własnego o kwotę: 3205011,70 zł;

· rachunek przepływów pieniężnych za rok obrotowy od 01.01.2013r. do 31.12.2013r. wykazujący zmniejszenie stanu środków pieniężnych o kwotę: (512804,65)zł;

· dodatkowe informacje i objaśnienia.

Za sporządzenie zgodnego z obowiązującymi przepisami sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z działalności odpowiedzialny jest kierownik jednostki.

Kierownik jednostki oraz członkowie rady nadzorczej jednostki są zobowiązani do zapewnienia, aby sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie z działalności spełniały wymagania przewidziane w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( tekst jednolity: Dz.U. z 2013r. poz. 330), zwanej dalej „ustawa o rachunkowości”.

Naszym zadaniem było zbadanie i wyrażenie opinii o zgodności z wymagającymi zastosowania zasadami (polityką) rachunkowości tego sprawozdania finansowego oraz czy rzetelnie i jasno przedstawia ono, we wszystkich istotnych aspektach, sytuację majątkową i finansową, jak też wynik finansowy jednostki oraz o prawidłowości ksiąg rachunkowych stanowiących podstawę jego sporządzenia. Badanie sprawozdania finansowego przeprowadziliśmy stosownie do postanowień:

1) rozdziału 7 ustawy o rachunkowości,

2) krajowych standardów rewizji finansowej, wydanych przez Krajową Radę biegłych rewidentów w Polsce.

Badanie sprawozdania finansowego zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy w taki sposób, aby uzyskać racjonalną pewność, pozwalającą na wyrażenie opinii o sprawozdaniu. W szczególności badanie obejmowało sprawdzenie poprawności zastosowanych przez jednostkę zasad (polityki) rachunkowości i znaczących szacunków, sprawdzenie – w przeważającej mierze w sposób wyrywkowy – dowodów i zapisów księgowych, z których wynikają liczby i informacje zawarte w sprawozdaniu finansowym, jak i całościową ocenę sprawozdania finansowego. Uważamy, że badanie dostarczyło wystarczającej podstawy do wyrażenia opinii. Naszym zdaniem, zbadane sprawozdanie finansowe, we wszystkich istotnych aspektach:

a) przedstawia rzetelnie i jasno informacje istotne dla oceny sytuacji majątkowej i finansowej Spółdzielni na dzień 31.12.2013r., jak też jej wyniku finansowego za rok obrotowy 01.01.2013r. do 31.12.2013r.

b) zostało sporządzone zgodnie z wymagającymi zastosowania zasadami (polityką) rachunkowości oraz na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych,

c) jest zgodne z wpływającymi na treść sprawozdania finansowego przepisami prawa i postanowieniami statutu Spółdzielni.

Sprawozdanie z działalności Spółdzielni jest kompletne w rozumieniu art. 49 ust.2 ustawy o rachunkowości, a zawarte w nim informacje, pochodzące ze zbadanego sprawozdania finansowego, są z nim zgodne.

Zdolność jednostki do kontynuowania działalności w roku następnym po badanym ( w niezmienionym istotnie zakresie).

Uwzględniając wskaźniki dokonanej analizy ekonomiczno-finansowej oraz wyniki badania sprawozdania finansowego i zdarzeń gospodarczych, jakie nastąpiły po dniu bilansowym stwierdza się, że aktualna sytuacja jednostki nie wskazuje na wystąpienie zagrożeń dla kontynuacji jej działalności w roku następnym po roku badanym. Odnotować należy przy tym fakt, że jednostka poinformowała we wprowadzenia do informacji dodatkowej o swej zdolności do kontynuacji działalności w niezmienionym zakresie.

Badanie bilansu wykonała Kancelaria Biegłych Rewidentów

CONTROLLING

Kaczmarek, Adamczyk Sp.j.

62-400 Słupca, Pl. Szkolny 11

KIBR Nr ewidencyjny 1838

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. OK, rozumiem